יום שני, ינואר 20

גינה קהילתית - אריק הס

התלהבתי ששמעתי מאבי שׁישׁ תוכנית במחניים לפתח גן קהילתית. זה מאחד אנשים אם ניתן להוציא את הפוליטקה וגישות שׁל 'אני יודע הכל'. לי יש הרבה נסיון בתחום גידול ירקות. יש תמיד מה ללמוד. שהגעתי לשטח החדשׁ לפני שנתיים הייתי צריך לקחת 'צעד אחורה' פה בּלונדון  יש בעיקר אדמה חרסית. פה בשטח משלוחים של קומפוסט ממוחזר תערובת של קומפּוסט וזבל סוסים ישן (הייב לא טרי)'זו פצצה' האדמה שלי שחורה. כל שנה הייתי רגיל להפוך את האדמה ומוציא את העשבים הרעים ומקווה שהקפור ישׂרף את השאר. בשטח החדש לאחר שראיתי תוצאות של אחדים אחרים נכנסתי לנוהג חדש. בשתי החלקות הפכתי את האדמה והוצאתי את כל מה שראיתי ואז  המון 'נעגלות' עם מריצות של קומפּוסט ממוחזר ובּנוסף זבל פעם בּשנה. התוצאה מעט עשבים עם בכלל. הקומפּוסט עובר תהליך עיקור והתוכן בּא מפח גדול ירוק שנמצא  ליד כל בית. איזה חוקר אמריקאי ביקר אצלנו בשטח הוא  רצה לבדוק את התהליכים  פה שם לא עשו מספיק עיקור. פתפטנו קצת.אמר  ישלח תוצאות.  אמרתי שהייתי פעם קבוצניק פתאום התנהגותו השתנתה כביכול מתגונן.לא שיערתי שאני מפחיד כזה .אני איש נמוך קומה ובדרך כלל מאוד מנומס. תוצאות לא ראיתי. אני מאוד ממליץ על הקמת חממה/פוליטנל לגידול ירקות בהודשי החורף במיוחד אם הכיוון זה ירקות. לי יש אחד והגשתי בקשה להקים שני  המשכיות זה דבר חשוב. חלקי ממחזיקי החלקות נכנסנסים לתרדימה. החורף זה גם זמן להכין את הקרקע.




 טפטוף אין. יש איסור. אבל יש לנו ערוגות לאנשים עם מוגבלויות פיזיות ושם מותר. אני הכנסתי מערכות על 14הערוגות. ציוד ישראלי. אני מעוניין בהחלפת מידע ואם אני אוכל לעזור. אשמח. אפשר ללוות את העבודה שלי בבּלוג אישי אם תרצו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה