יום ראשון, מרץ 16

גן קהילתית



בתאריך 1 במאי 2014 בשעה 20:14, מאת Eric Hess <eric_hess@rocketmail.com>:
כחבר משק לשעבר שחי בלונדון  אני עוקב אחר הנעשה אצלכם .  מפעם לפעם קראתי על רעיונות להקים גינה קהיליתית. לא פורט מה אתם עתידים לגדל בגינה זו מה תגדלו אבל הנחתי שמדובּר בגידול ירקות . בגלל שזה נושא הקרוב  ללבי ועיסוק שאני ממשיך לעסוק בו  גם כגמלאי בּמרץ רב. כעת אני עסוק בזריעה והקמת 'פוליטנל' חממה שניה בעזרת חבר שהוא מתמצא בנגרות. אני הרכבתי את השלד שהוא
עשוי ממתכת ור'''  בּנה את הערוגות הדלתות והעץ שתופס את ה'פוליטייןי מלמטה
כל הדברים האלו אני נוטה לעשות בתנופה . הרבה פעמים ראיתי אך שאנשים נשארים בגדר שלב התכנון   אך אני מעדיף  לקבוע
עובדות בשטח . לפעמים יש קושי  לקחת את הצעד הראשון. יש מקרים שעזרתי לאנשים ואפילו הכנתי להם את השטח. באותה מידה אני בררני. יש אנשים שינסו לנצל רצון טוב. אך בלשון עממי 'חושבים שאתה פרייר'. בגידול ירקות הכנת השטח מאד  חשובה. אצלנו הרבה אנשים משתמשים בחומר אורגני שנאסף מהפחים העומדים מחוץ לבתים שמיועדים לפסולת מהגינה. זה הובל למרכזים ושם זה טוהר   בחום גבוה   עד שזה הופך לחומר אורגני. בזכות החומר הזה האדמה שלי פוריה ושחורה.
יש גם כל מיני תכסיסים לעודד גידול ירק משופּר
יש גם  את תורת נטיעת לוויה. לדוגמה: זריעת בצל על יד גזר כדי להדוף זבוב הגזר או שתילת ציפוני חתול על יד שתילים של עגבניות. בתוך ה'פוליטנל' אני משתמש בנייר צהוב דביק. כמובן אפשר להשתמש בחומרי הדבּרה. אני נגד זה. ואולי יש מי שיזכור שבליתי שבוע בבּת חולים בגלל חשיפה לחומרי הדברה. אז הייתי אשם בזה שהייתי פזיז ולא לבשתי מסיכה. לאחרונה  היה תחקיר בטלוזיה הישראלית על השמוש הגבוה בחומרי הדבּרה בארץ יותר מארצות אחרות כולל ארהייב ואיך שזה יכול להשפיע על בריאות הציבור כולל אוטיזם אמנם  זה לא הוכח בודאות..
כדאי גם לדעת שחיות בר כולל ציפורים יכולים (יכולות) להתנהג בצורת האכילה בצורה שונה במשך  העונות לפי  תנאי הספקת (אספקת) המזון וּלקראת חורף יתנפלו יותר על גידולים מסויימים.  כמובן אני מתייחס להתנהגות המקומית וישתנה במקום אחר.
בכל אופן אני לומד משהו כל פעם שאני בשטח.  אם תרצו להיעזר בי  אשמח לתת עיצות או משהו מעשי שנבקר במשק בספטמבר. בחיי העבודה קבלתי הדרכה על ידי מומחה בתחומים אלו לאורך זמן רב. כתבתי את המכתב הזה כדי לעודד את ה יוזמה. בקרוב אעלה כמה תמונות מהשטח על הבּלוג שלי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה