יום שלישי, מאי 20

רחלי בהרל - שלישי פעמיים כי טוב - פרק לדוגמא מתוך ספרה החדש הצפוי לצאת לאור העוסק בתזונה בריאה - 20


הרחקת מזיקים
ההכרה כי חומרי ההדברה הביתיים המקובלים, הם רעילים לא רק לרמשים, אלא בראש וראשונה לנו, בני האדם, היא חשובה. רעלים אלו אינם מתפרקים במשך שנים ארוכות, הם חודרים לאדמה וחוזרים אלינו דרך המים והמזון שאנו אוכלים. ההתמקדות צריכה להיות במניעה. ביישום הדברה ביתית ירוקה יש להפרד מסגנון ה"זבנג וגמרנו". לעתים תהליכי ההדברה דורשים זמן שקשור לא מעט בניסוי וטעייה.
ראשית יש להקפיד לסגור מאכלים במכלים אטומים, להתקין רשתות בחלונות ולאטום את הרווח שבין הדלת לרצפה. להרחקת תיקנים (רק אל תגידי ג'וקים!) אין צורך לרסס חדרי מדרגות ובתים. כך נפגעים בני האדם יותר מהרמשים. דרך יעילה, אם כבר, היא הדברה בבסיס האם – בורות הביוב. להרחקת יתושים, לא כדאי למהר ולהיפטר מעכבישים ומשממיות בבית, הם ציידי יתושים מקצועיים.
אחד מאמצעי המניעה הוא ייבוש מקורות מים עומדים בסביבת הבית, ולחלופין הכנת "מלכודות מים" בקערות. אם מגלים זחלים בקערה, אפשר פשוט לשפוך את המים.
בלילה, כדאי להפעיל מאוורר. הרוח מבריחה את המציקים.
בפרויקט הרחקת הנמלים יש צורך להתמודד עם אידאל הניקיון. שיירות של נמלים הן מראה שאינו קל נפשית לכל מי שניקיון ביתו עומד בראש מעיניו. השאלה מהו ניקיון היא כבר עמוקה יותר. האם בית שמשתמשים בו לניקוי בכלור ובחומצות שונות, מרססים תדיר בחומרי הדברה ומייצרים כמויות גדולות של אשפה הוא נקי – זו כבר שאלה של תפיסה. האמצעים להרחקת נמלים הם רבים אך דורשים סבלנות ואמונה בצדקת הדרך. להלן כמה רכיבים במאגרי חומרי ההדברה הנקייה שלנו: שמן אתרי כמו ציטרונלה, מנטה, עץ התה או שמן ציפורן; אבקת גיר, אבקת אפייה, קינמון ואטימה עקבית של פתחי כניסתן בגבס, משחת שיניים או בטון מזוין.
להרחקת רמשים בקיץ רצוי לשמור מוצרים רגישים (וגם מוצרים יבשים) במקרר. לחלופין אפשר להכניס כמה עלי דפנה לכל צנצנת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה