יום חמישי, פברואר 27

טיול לשבת - טיול בשמורת הבונים - אתר מפה www.mapa.co.il



טיול בשמורת חוף הבונים

מומלץ מפה

הרוח והשקט והמים
שמורת חוף דור-הבונים, האזור המפורץ ביותר לאורך החוף הישראלי, היא אחת מרצועות החוף המובחרות לטיול מענג, עם מים צלולים, צוקי כורכר קטנים, שוניות שוקקות חיים, מערות חוף שלוות, אי קטנטן וספינה טבועה. ואפשר פשוט למצוא כאן מפרצון קטן להתבודדות רומנטית או משפחתית ופיקניק של אחר הצהריים
טיול בשמורת חוף הבונים סוג: רגל, מתאים לילדים
מקום: שמורת דור הבונים
אורך המסלול (ק"מ): כ- 2.5
משך הטיול: עד שעתיים


תיאור המסלול
איך מגיעים: כחצי ק"מ צפונית לצומת עופר פונים מכביש 4 מערבה (שמאלה לבאים מדרום), בעקבות השילוט למושב הבונים. נוסעים מערבה כשני ק"מ, עולים על גשר ומתעקלים עם הכביש בחדות דרומה (שמאלה). אחרי כ-300 מטר פונים ימינה לדרך כורכר, עם השילוט לחוף הבונים. כעבור כ-400 מטר נוספים, פונים שמאלה, חוצים פסי רכבת, משלמים ונכנסים לשמורה. בתוך השמורה ממשיכים ישר עד החנייה המוקפת חומת בטון נמוכה.

צדף מוגן

מהחניון 1 , בסמוך לשלט הירוק המציע הסבר על השמורה, יוצא מערבה מסלול מסומן אדום, העולה בראשיתו על רכס הכורכר ובהמשך יורד ממנו. מעברו המערבי של הרכס תמצאו מפרץ קטן וקסום - מפרץ הצדפים 2 . שכבה עבה של צדפים, במגוון גדלים ומינים (שאסור למרבה הצער לאסוף), מרפדת את המפרצון. בעיקר רואים כאן את הנעמית, מין שחי לפני אלפי שנים בטין המכסה את קרקעית הים. כל השנים הללו נשמרו צדפי הנעמית קבורים בקרקעית הים, עד שנחשפו על ידי זרמי הים ונישאו על גבי הגלים לחוף.

...



© כל הזכויות שמורות, מפה - מיפוי והוצאה לאור בע"מ, מפה אינטרנט בע"מ 2014
הוצאת מפה אינה אחראית לכל תוצאה העלולה לנבוע מטעות,השמטה או שינויים בפרטים המופיעים בתוכן שלעיל
www.mapa.co.il | אתר מפה - רק המלצות טובות

תגובה 1:

  1. תודה עבור הכתבה, נראה ממש מגניב וראיון לטיול בשבת עם המשפחה. אך נחכה קצת שהמצב הבטחוני יירגע ....

    השבמחק