יום שלישי, מרץ 18

רחלי בהרל - שלישי פעמיים כי טוב - פרק לדוגמא מתוך ספרה החדש הצפוי לצאת לאור העוסק בתזונה בריאה - 11

מתנות
מול נוהגי החברה הצרכנית שלנו, אפשר להנהיג מנהג חדש וחסכוני, ותחזיקו חזק: לימי הולדת לא מביאים מתנות קנויות! לחלופין, מכינים עם הילד בבית מתנה יפה ומושקעת. למשל, קופסה לעפרונות מצנצנת מקושטת או יומן אישי ממחברת שמעטרים אותה כיד הדמיון. הילדים יכולים להביא לבעל השמחה גם יצירה פרי ידם: פסלון מחימר, ציור, גיזורי נייר, אוריגמי ועוד. כמספר הילדים מספר הרעיונות. כאן המתנה היא אישית ללא עוררין. עוד סוג של מתנה האהוב על ילדים אך אינו נהוג בחברתנו הצרכנית הוא צעצוע שהילד המעניק את המתנה איננו משחק בו יותר. זאת נתינה אמתית ויש בה ממד חינוכי וערכי. אפשר גם להביא מתנה שנפתחה אך לא הייתה בשימוש. אם שתי המשפחות, הנותנת והמקבלת, משדרות על אותו גל אקולוגי, נושא המתנות הופך מעול חברתי לחדוות העשייה והנתינה.
גם במתנות שלנו המבוגרים נוכל לעשות שדרוג אקולוגי. בחנוכת בית, למשל, אפשר להביא ממעשה ידינו: ריבה ביתית, חמוצים או רוטב פסטו בצנצנת ממוחזרת ומקושטת. זאת בתוספת לחם או חבילת פסטה מקמח מלא ויצאנו נפלא. גם במשלוח המנות בפורים ובטנא בחג הביכורים אפשר להפתיע בסגנון ביתי, יצירתי ובריא.
בסוגיה מה עדיף לקנות – צעצועי עץ או פלסטיק, אין תשובה חד-משמעית. הראשון משתמש במשאבי הטבע היקרים, בעצים, והשני אינו מתכלה. כל חומר והמחיר הסביבתי שלו. אז גם כאן – כמה שפחות טוב יותר.
בקניית צעצועים וותרו על אלה זוללי הסוללות. אם קשה לתת מתנות שכאלה, אז לחלופין כאשר מנקים את הבית ונפרדים מערמות של צעצועים, משחקים ובגדים, נמסור אותם לצדקה במקום לפח האשפה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה