יום שבת, מרץ 1

"נחשים לא יוצאים בשבת" - ההתנכלויות במחניים עולות הילוך

אתה ארסי או שאתה ללא ארסי? חוצפן! זה רק קצת עיקצוצים.

כבר כתבתי בעבר על האיומים שיצא לי לספוג על ידי בעלי תפקידים בקיבוץ מחניים,
ולאחר שתכתובות שלי בעניין צונזרו על ידי מנהל הקהילה
היום אני מודה שהם שברו שיא שגם אותי הפתיע.

מחוץ לביתי ישנה עשביה - שבשבועות האחרונים עם הגשמים פרחה וצמחה למימדים שלא היו מביישים יער גשם טרופי.
הכל ירוק, הכל פורח. 
מאוד אידילי וציורי.

אלא ש... גם בגן העדן כידוע ישנם נחשים,
ועם צאת השמש בסוף השבוע נוכחתי שהעשביה הזו הינה משרץ לנחשים שרק מחכים להכנס אלי לחצר.

בסוף השבוע.

כאשר שלושת ילדיי נמצאים בבית ומשחקים.
נחשים? זה לא באחריות הקיבוץ. שהחתול יטפל בהם

אני כבר בשבוע שעבר כמובן דאגתי לכסח את הדשא ולפנות את הגזם מהצד הפנימי של הגדר,
ופניתי היום למנהל הקהילה של מחניים - בבקשה דחופה שיטפל בנושא העשביה שבחוץ.

טיפש שכמותי, מה בדיוק עבר לי בראש?

מפי מנהל הקהילה קיבלתי לא פחות מאשר את התשובה -

"זה יצטרך לחכות ליום ראשון. במילא נחשים לא יוצאים בשבת".

?!?

אחזור על זה שוב:

"זה יצטרך לחכות ליום ראשון. במילא נחשים לא יוצאים בשבת".


נחש? אני לא רואה שום נחש. ואתם?
כאשר התעקשתי איתו שישלח מישהו מהנוי לטפל בעניין - הוא המשיך בסירובו
ואמר שהשטח הזה לא באחריותו אלא באחריות השכרת הדירות (אההה... מר מנהל - הרי השכרת הדירות של הקיבוץ גם באחריותך, אבל למה לתת לעובדות לשבש לנו את תפיסת האמת)
ושבכלל הוא לא מתכוון להתעסק עם זה.

המשכתי - הצעתי לו שאני אקח את המכסחת שלי ואטפל בזה בעצמי - ואחייב אותו כמובן על שעות העבודה שלי כנדרש.
גם לזה הוא סרב.


והוא המשיך והתעקש באזניי על כך שנחשים אינם סכנת חיים.

אני חוזר:

הוא המשיך והתעקש באזניי על כך שנחשים אינם סכנת חיים.

בקיצור - חוכא ואיטלולא.

(שעליהן מנהל הקהילה שלנו יותר מאוחר לקח אחריות בפומבי בפייסבוק)

עד לאן עוד נגיע?
השמיים הם הגבול.
"איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה,
איפה איפה איפה איפה איפה הנחש?"
כי אין חגיגה בלי עוגה וכנראה שאין מחניים בלי נחשים


אני אישית רואה בכך הזנחה פושעת
ומעילה באחריות של נושא תפקיד ציבורי
תוך סיכון חיים של תושבים בכלל וילדים בפרט.

אך מי אני בסך הכל?
רק חבר קיבוץ פשוט.

כי בפסטורליה של קיבוץ מחניים 
הנחשים הבאמת ארסיים לא שורצים בעשביות

אלא כנראה במבנה שמול הדשא הציבורי
שנקרא באופן כה אירוני -
"גן עדן"

שבת שלום ובטוח לכל תושבי מחניים
אבי



עדכון:
--------------
לאחר שהתעקשתי עם מנהל הקהילה על כך - הוא הסכים שאני אטפל בנושא.
יפה מצידו.
ואכן לאחר פניה שלי לנויניק (שגם מתגורר בקיבוץ) הנויניק בא וטיפל בנושא.
אני שמח שהוא הבין שמדובר בסכנת חיים ופעל כפי שהיינו מצפים מאדם הגון לפעול.
אני מברך על כך שיש לנו גם אנשים כאלה בקיבוץ.

2 תגובות:

  1. אבי, אתה צודק בדבר אחד, לא נעים לשמוע משפט תגובה ממנהל הקהילה לבעיה שהצפת בפניו "נחשים לא יוצאים בשבת". אך אני סבור שזה נאמר בהתלוצצות כי כל אדם בעל הגיון לא יגיד כזה משפט, יחד עם זאת אני מאמין שהצמחיה הטרופית לא גדלה בשעה אחת ובטח לא התחילה הנביטה בכניסת שבת ולכן יכולת לפנות למנהל הקהילה ביום חול ובשעות הפעילות של מחלקת הגינון. לי באופן אישי לא מתאים לראות עבודת גינון ביום שבת כמו שאני לא רוצה לראות קבלנים בונים ביום שבת ולכן יכולת לחכות ליום ראשון כפי שנאמר לך ממנהל הקהילה ופשוט להרחיק את ילדיך יום אחד מהצמחיה המסוכנת כול כך כפי שעשית עד היום הרי היא לא צמחה בבוקר!! אני מקבל ממך את הרושם שפשוט חיכית לזמן הכי לא מתאים בכדי "לתפוס אותו עם המכנסיים למטה" ושלא יוכל לתת לך מענה בזמן אמת, וכך תוכל לעשות את ה"רעש" שהפך כבר לסימן ההכר שלך, תחושתי אומרת שאפילו התבאסת מעט כשלבסוף פתרו לך את הבעיה וכך מנעו ממך שורות נוספות של תלונה על הקהילה, המנהל, השכנים והגנים!!! הגיע הזמן שתנוח, הגיע הזמן ש"תחיה ותיתן לחיות", אתה מפספס פה את כל הכיף! הרבה לא מכירים אותך באופן אישי, רק מהכתוב אבל זה מספיק בכדי שתהפוך ללעג "בשבילים".
    מאחל לך רק טוב רוגע ושלווה זה ישפר את איכות חייך. ותיזהר "מנחשים" מסתבר שיש כאלה בקיבוץ.
    בידידות,
    מאור ביטון.

    השבמחק
  2. הי מאור ותודה על ההתייחסות.

    לגבי אם מנהל הקהילה התלוצץ או לא - הרושם שלי היה שלא, מכיוון שהוא שב וחזר על טענותיו שוב ושוב.
    אך אני מציע שנשאל אותו - אני לא מתיימר לדבר בשמו. רק מעיד על מה שהיה בשיחה שלנו.

    כאשר דיברתי איתו הוא היה באוטו בדרך חזרה הביתה - לאחר שהיה כאן כל הבוקר במפגש עם ראש המועצה ולא היה זמין לדבר עד לאותה שעה.

    כך או כך - גם לא היה שבת אלא שישי בשעה 12:00, כך שאין כאן עניין של כניסת שבת... גם אני לא אוהב שעובדים בשבת סביב הבית שלי.

    לגבי אם יכלתי לפנות אליו קודם או לא - לצערי לא יכלתי.
    אני עובד בארבע עבודות וסוף השבוע זה הזמן היחיד בו אני בעצמי יכול להתפנות לענייני הבית והחצר. אפילו עם אשתי וילדיי בקושי יש לי זמן לבלות.

    זו הסיבה שכיסחתי את הדשא בשבת הקודמת.
    וזו הסיבה שרק בשישי נוכחתי במה שקורה סביב.
    כמו-כן כפי שאולי זכור לך - השמש באותו שישי הפתיעה את כולם ויצאה...
    והילדים שלי במהלך השבוע נמצאים בגנים - לא משחקים בחצר.

    אגב אני לא יודע עד כמה אתה מכיר את הנושא אבל צמחיה כזו צומחת תוך ימים בודדים לממדי ענק. הנה הדשא אצלי בתוך החצר כבר דורש כיסוח נוסף - פחות משבועיים מאז הכיסוח האחרון.
    זה לא משהו שרואים מראש.

    אז כן - שישי בבוקר כשהשמש יוצאת, לפני הסופ"ש וכאשר הצמחיה משתוללת זה זמן סביר ליצור קשר עם מנהל הקהילה ולבקש שיטפל במפגע מסוכן.
    והנויניק באותה שעה היה עסוק בעבודות נוי באיזור אחר של הקיבוץ כך שלא היתה שום מניעה לבקש ממנו שיבוא ויטפל בנושא.

    בקיצור - לא שכנעת אותי.
    אני מזמין אותך לבוא לכאן ולהווכח, או לשוחח ולהתווכח איתי - גם זה בסדר :)
    העיקר שנדבר ולא נריב.

    שיהיה רק טוב,
    אבי

    השבמחק