ישן מפני חדש
מעניין להתבונן מדי פעם בצורך שלנו לקנות מוצרים וחפצים חדשים. גם אם המודל הישן משרת אותנו נאמנה, הצורך כביכול שאנו חשים להחליף מודל חדש בישן (אוטו, מחשב, טלפון נייד ובגדים) הוא חזק מאוד.
מהו צורך אמתי? זו שאלה הראויה להשאל בעידננו. פעמים רבות אנו מונעים על ידי צרכים מדומים הניטעים בנו במניפולציות שיווקיות שמטרתן לתת לנו תחושה שאנחנו "בסדר" לעומת אנשים אחרים, ושאנחנו "באופנה" בכל התחומים. לאלה יש משקל כבד בהחלטות שלנו לקניית מוצר זה או אחר.
כדאי תמיד לחשוב על מוצרי יד שנייה. קנייה כזאת איננה מספקת את הצד של 'השואו' שבקנייה במובן המקובל, אך באופן כזה אנו חוסכים במשאבים רבים ובזיהום רב של כדור הארץ. יותר ויותר אנשים היום כבר חשים צורך הפוך ומרגישים סיפוק כשהם מצליחים להשיג מוצר שיש להם צורך בו בלי לקנותו כלל או בלי לרוכשו מיד ראשונה. אם בכל זאת שואפים להתחדש, מסירת החפצים הישנים שלנו לאחרים עושה אותה פעולה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה